Saturday 14 June 2014

Jom Belajar Terjemah Kartun dan Kata-kata Hikmah :)

Untuk post kali ini..mari kita terjemah kartun or kata-kata hikmah di bawah ni sama-sama ^______^

*ni salah satu contoh terjemahan dari BAHASA MELAYU ---> ARAB


*Ni terjemahan kata-kata hikmah di atas dalam BAHASA ARAB.. bukan mudah utk senang..tgok salah byk tu.. hihi*


***Contoh terjemahan dari ARAB ---> BAHASA MELAYU***

MENGAMPUNKAN itu, merupakan hadiahmu kepada orang lain. Manakala 
MELUPAKANNYA pula, merupakan hadiahmu untuk dirimu sendiri. :)
Aku memohon ampun Ya Allah dengan apa yang telah mata ku lihat.

Aku memohon ampun Ya Allah dengan apa yang telah telingaku dengar.

Aku memohon ampun Ya Allah dengan apa yang telah aku katakan dengan mulutku.

Aku memohon ampun Ya Allah terhadap apa yang telah tanganku sentuh.

Aku memohon ampun Ya Allah dengan ke mana saja kakiku melangkah.
 

No comments:

Post a Comment